tisdag 20 maj 2008

Lilla Madeleine


Har precis kollat på första delen av dokumentären om den försvunna lilla Madeleine McCann. Helt hemskt och jag tror ingen ungått detta. Det jag tycker är så läskigt är att det känns så verkligt, som sällan sånna här saker gör. Oftast ser man det i tidningen eller på tv men du kan inte riktigt ta till dig det. Dock när jag var nere i Danmark förra sommaren med mitt dåvaradne lag och tävlade EM fanns det lappar i hallen med hennes bild och texten MISSING. Riktig rysningkänsla!


Jag har ofta i andra sammanhagn funderat över vad folk gör i just denna stund. Vad sker på andra sidan världen? Kan ni tänka er att massa hemska saker sker i just denna stund. Och så kan jag inte heller råför att tänka på lilla Madeleine, vart hon ligger nu, om folk går förbi utan att ens veta om det. Usch, man ska vara så jävla tacksam över hur bra man har det!

Inga kommentarer: